Praktyki krok po kroku
PRZED WYJAZDEM |
1. Poszukiwanie instytucji, list intencyjny
- Spróbuj samodzielnie nawiązać kontakt z zagranicznymi instytucjami, których profil Cię interesuje. Instytucja, która zgodzi się przyjąć Cię na praktyki, powinna wystawić list intencyjny, w którym potwierdzi gotowość zaoferowania Ci praktyk (wzór listu intencyjnego dostępny jest w Biurze Współpracy Międzynarodowej).
- Pamiętaj: praktyka w ramach programu Erasmus+ trwa pełne 2 miesiące (60 dni), na czas praktyk otrzymasz grant dofinansowujący Twój pobyt za granicą.
2. Kwestionariusz kandydata
- Uzupełnij komputerowo, a następnie wydrukuj Kwestionariusz.
- Uzyskaj u koordynatora wydziałowego/instytutowego potwierdzenie, że wybrane przez ciebie praktyki są zgodne z kierunkiem studiów realizowanych na UPJPII.
- Jeśli nie posiadasz certyfikatu z języka, w którym będą realizowane praktyki, skontaktuj się z MSJO i poproś o sprawdzenie Twoich umiejętności językowych i wystawienie zaświadczenia.
3. Learning Agreement for Traineeships (LAfT)
- Przygotuj Learning Agreement for Traineeships (Porozumienie o programie praktyki).
- Uzyskaj podpis koordynatora wydziałowego (responsible person).
- Uzyskaj podpisy instytucji przyjmującej (dokument może być wysłany jako skan [pdf] – nie wysyłaj zdjęć dokumentów).
4. Ubezpieczenie i inne dokumenty
- Wyślij mailowo wypełniony i podpisany Formularz Danych Bankowych.
- Wyślij mailowo wypełnione i podpisane Oświadczenie uczestnika praktyk.
- Wyślij mailowo wypełnione i podpisane oświadczenie Green Travel (tylko jeśli dotyczy).
- Wykup dodatkowe ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) w jednym z towarzystw ubezpieczeniowych (tego typu ubezpieczenie jest dołączone np. do kart EURO26 lub ISIC) oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC); niektóre firmy ubezpieczają swoich praktykantów – zanim wykupisz ubezpieczenie, skontaktuj się z firmą w tej sprawie.
- Dostarcz do złożonych dokumentów kserokopie karty EKUZ oraz ubezpieczenia (dokumenty mogą być również wysłane jako skan).
5. Umowa finansowa z UPJPII
- Gdy uzyskasz wszystkie podpisy w dokumencie Learning Agreement for Traineeships, zgłoś się do koordynatora uczelnianego programu Erasmus+ w celu podpisania umowy finansowej z UPJPII.
W TRAKCIE WYJAZDU |
1. Learning Agreement for Traineeships (LAfT)
- Jeżeli po przyjeździe do instytucji przyjmującej zdecydujesz się na wprowadzenie istotnych zmian w programie praktyk, przygotuj nowy Learning Agreement for Traineeships i uzyskaj na nim podpisy przedstawiciela instytucji przyjmującej; prześlij skan dokumentu koordynatorowi wydziałowemu w celu uzyskania akceptacji programu praktyk.
- Wyślij dokument do BWM jako skan (pdf) – nie wysyłaj zdjęć dokumentów.
2. Przedłużenie pobytu
- Łączny czas trwania praktyk nie może być dłuższy niż 12 miesięcy, przy czym stypendium jest przyznawane na pierwsze 2 miesiące pobytu.
- Odpowiednio wcześnie skontaktuj się z koordynatorem uczelnianym Erasmus+ z informacją o chęci przedłużenia pobytu.
- Sporządź Learning Agreement for Traineeships na nowy okres praktyki i zdobądź podpisy przedstawiciela instytucji przyjmującej.
3. Potrzebne dokumenty
- Upewnij się, że masz wszystkie niezbędne podpisy w dokumencie Learning Agreement for Traineeships.
- Uzyskaj zaświadczenie od instytucji przyjmującej o zrealizowaniu założeń programowych wraz z oceną praktyk wystawioną przez opiekuna praktyk w instytucji przyjmującej.
- Uzyskaj zaświadczenie potwierdzające dokładne daty rozpoczęcia i zakończenia praktyk (dzień/miesiąc/rok); jeżeli taka informacja jest zawarta w zaświadczeniu o zrealizowaniu praktyk, nie musisz dostarczać tego dokumentu.
PO POWROCIE |
1. Rozliczenie się z pobytu
W terminie 15 dni od daty zakończenia pobytu na praktykach zgłoś się do Koordynatora Uczelnianego z następującymi dokumentami:
- Learning Agreement for Traineeships;
- zaświadczenie o zrealizowaniu praktyk (Traineeship Confirmation);
- Sprawozdanie z wyjazdu.
2. Ankieta Stypendysty Erasmus+
- Pod koniec pobytu na stypendium otrzymasz na swój adres email wiadomość, w której podany zostanie link do formularza raportu, który powinien być złożony w ciągu jednego tygodnia od otrzymania „Wezwania do wypełnienia raportu z wyjazdu”. Pamiętaj, aby po wysłaniu ankiety, wybrać opcję „Zapisz ankietę”, a następnie wysłać nam ją w mailu na adres erasmus@upjp2.edu.pl.
- Po spełnieniu formalności otrzymasz drugą ratę dofinansowania.
|
Lista koordynatorów wydziałowych TUTAJ. |