Praktyki krok po kroku

PRZED WYJAZDEM

1. Poszukiwanie instytucji, list intencyjny

  • Spróbuj samodzielnie nawiązać kontakt z zagranicznymi instytucjami, których profil Cię interesuje. Instytucja, która zgodzi się przyjąć Cię na praktyki, powinna wystawić list intencyjny, w którym potwierdzi gotowość zaoferowania Ci praktyk (wzór listu intencyjnego dostępny jest w Biurze Współpracy Międzynarodowej).
  • Pamiętaj: praktyka w ramach programu Erasmus+ trwa pełne 2 miesiące, na czas praktyk otrzymasz grant dofinansowujący Twój pobyt za granicą.

2. Formularz zgłoszeniowy

  • Wydrukuj formularz zgłoszeniowy.
  • Potwierdź w dziekanacie średnią ocen z całego okresu studiów.
  • Uzyskaj u koordynatora wydziałowego/instytutowego potwierdzenie, że wybrana przez ciebie praktyka jest zgodna z kierunkiem studiów realizowanych w UPJPII.
  • Jeśli nie posiadasz certyfikatu z języka, w którym będzie realizowana praktyka, skontaktuj się z MSJO i poproś o sprawdzenie Twoich umiejętności językowych i wystawienie zaświadczenia.

3. Learning Agreement for Traineeships (LAfT)

  • Przygotuj Learning Agreement for Traineeships (Porozumienie o programie praktyki). Formularz jest dostępny na uczelnianej stronie internetowej Erasmus+.
  • Uzyskaj podpis koordynatora wydziałowego (responsible person).
  • Uzyskaj podpisy instytucji przyjmującej (dokument może być wysłany jako skan [pdf] – nie wysyłaj zdjęć dokumentów).

4. Ubezpieczenie i inne dokumenty

  • Od koordynatora uczelnianego otrzymasz zaświadczenie dla NFZ, że jesteś stypendystą Erasmusa+ – zaświadczenie jest potrzebne w celu wyrobienia karty EKUZ.
  • Wykup dodatkowe ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) w jednym z towarzystw ubezpieczeniowych (tego typu ubezpieczenie jest dołączone np. do kart EURO26 lub ISIC) oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC); niektóre firmy ubezpieczają swoich praktykantów – zanim wykupisz ubezpieczenie, skontaktuj się z firmą w tej sprawie.
  • Dostarcz do złożonych dokumentów kserokopię karty EKUZ oraz ubezpieczenia (dokumenty mogą być również wysłane jako skan).
  • Złóż u koordynatora uczelnianego wypełniony formularz danych bankowych oraz potwierdzenie o dofinansowaniu stypendium (oba formularze dostępne na stronie).

5. Umowa finansowa z UPJPII

  • Gdy uzyskasz wszystkie podpisy w dokumencie Learning Agreement for Traineeships, zgłoś się do koordynatora uczelnianego programu Erasmus+ w celu podpisania umowy finansowej z UPJPII.
W TRAKCIE WYJAZDU

1. Learning Agreement for Traineeships (LAfT)

  • Jeżeli po przyjeździe do instytucji przyjmującej zdecydujesz się na wprowadzenie istotnych zmian w programie praktyki, przygotuj nowy Learning Agreement for Traineeships i uzyskaj na nim podpisy przedstawiciela instytucji przyjmującej; prześlij skan dokumentu koordynatorowi wydziałowemu w celu uzyskania akceptacji programu praktyk.
  • Wyślij dokument do BWM jako skan (pdf) – nie wysyłaj zdjęć dokumentów.

2. Przedłużenie pobytu

  • Łączny czas trwania praktyki nie może być dłuższy niż 12 miesięcy, przy czym stypendium jest przyznawane na pierwsze 2 miesiące pobytu.
  • Odpowiednio wcześnie skontaktuj się z koordynatorem uczelnianym Erasmus+ z informacją o chęci przedłużenia pobytu.
  • Sporządź Learning Agreement for Traineeships na nowy okres praktyki i zdobądź podpisy przedstawiciela instytucji przyjmującej.

3. Potrzebne dokumenty

  • Upewnij się, że masz wszystkie niezbędne podpisy w dokumencie Learning Agreement for Traineeships.
  • Uzyskaj zaświadczenie od instytucji przyjmującej o zrealizowaniu założeń programowych wraz z oceną praktyki wystawioną przez opiekuna praktyki w instytucji przyjmującej (na papierze firmowym instytucji przyjmującej).
  • Uzyskaj zaświadczenie potwierdzające dokładne daty rozpoczęcia i zakończenia praktyki (dzień/miesiąc/rok); jeżeli taka informacja jest zawarta w zaświadczeniu o zrealizowaniu praktyki, nie musisz dostarczać tego dokumentu.
PO POWROCIE

1. Rozliczenie się z pobytu

W terminie 15 dni od daty zakończenia pobytu na praktyce zgłoś się do Koordynatora Uczelnianego z następującymi dokumentami:

  • Learning Agreement for Traineeships;
  • zaświadczenie o zrealizowaniu założeń praktyki wraz z oceną;
  • zaświadczenie o okresie pobytu (jeśli daty rozpoczęcia i zakończenia nie zostały ujęte w zaświadczeniu zrealizowania praktyki).

2. Ankieta Stypendysty Erasmus+

  • Pod koniec pobytu na stypendium otrzymasz na swój adres email wiadomość, w której podany zostanie link do formularza raportu, który powinien być złożony w ciągu jednego tygodnia od otrzymania "Wezwania do wypełnienia raportu z wyjazdu”. Pamiętaj, aby po wysłaniu ankiety, wybrać opcję „Zapisz ankietę”, a następnie wysłać nam ją w mailu na adres erasmus@upjp2.edu.pl.
  • Po spełnieniu formalności otrzymasz drugą ratę dofinansowania.

Możesz też pobrać PLIK z powyższymi informacjami i zawsze mieć go pod ręką.

Lista koordynatorów wydziałowych TUTAJ.

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

This website uses cookies. We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.

Zapisano