Praktyki krok po kroku

PRZED WYJAZDEM

1. Poszukiwanie instytucji, list intencyjny

  • Spróbuj samodzielnie nawiązać kontakt z zagranicznymi instytucjami, których profil Cię interesuje. Instytucja, która zgodzi się przyjąć Cię na praktyki, powinna wystawić list intencyjny, w którym potwierdzi gotowość zaoferowania Ci praktyk (wzór listu intencyjnego dostępny jest w Biurze Współpracy Międzynarodowej).
  • Pamiętaj: praktyka w ramach programu Erasmus+ trwa pełne 2 miesiące (60 dni), na czas praktyk otrzymasz grant dofinansowujący Twój pobyt za granicą.

2. Kwestionariusz kandydata

  • Uzupełnij komputerowo, a następnie wydrukuj Kwestionariusz.
  • Uzyskaj u koordynatora wydziałowego/instytutowego potwierdzenie, że wybrane przez ciebie praktyki są zgodne z kierunkiem studiów realizowanych na UPJPII.
  • Jeśli nie posiadasz certyfikatu z języka, w którym będą realizowane praktyki, skontaktuj się z MSJO i poproś o sprawdzenie Twoich umiejętności językowych i wystawienie zaświadczenia.

3. Learning Agreement for Traineeships (LAfT)

  • Przygotuj Learning Agreement for Traineeships (Porozumienie o programie praktyki).
  • Uzyskaj podpis koordynatora wydziałowego (responsible person).
  • Uzyskaj podpisy instytucji przyjmującej (dokument może być wysłany jako skan [pdf] – nie wysyłaj zdjęć dokumentów).

4. Ubezpieczenie i inne dokumenty

  • Wyślij mailowo wypełniony i podpisany Formularz Danych Bankowych
  • Wyślij mailowo wypełnione i podpisane Oświadczenie uczestnika praktyk.
  • Wyślij mailowo wypełnione i podpisane oświadczenie Green Travel (tylko jeśli dotyczy).
  • Wykup dodatkowe ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) w jednym z towarzystw ubezpieczeniowych (tego typu ubezpieczenie jest dołączone np. do kart EURO26 lub ISIC) oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC); niektóre firmy ubezpieczają swoich praktykantów – zanim wykupisz ubezpieczenie, skontaktuj się z firmą w tej sprawie.
  • Dostarcz do złożonych dokumentów kserokopie karty EKUZ oraz ubezpieczenia (dokumenty mogą być również wysłane jako skan).

5. Umowa finansowa z UPJPII

  • Gdy uzyskasz wszystkie podpisy w dokumencie Learning Agreement for Traineeships, zgłoś się do koordynatora uczelnianego programu Erasmus+ w celu podpisania umowy finansowej z UPJPII.
W TRAKCIE WYJAZDU

1. Learning Agreement for Traineeships (LAfT)

  • Jeżeli po przyjeździe do instytucji przyjmującej zdecydujesz się na wprowadzenie istotnych zmian w programie praktyk, przygotuj nowy Learning Agreement for Traineeships i uzyskaj na nim podpisy przedstawiciela instytucji przyjmującej; prześlij skan dokumentu koordynatorowi wydziałowemu w celu uzyskania akceptacji programu praktyk.
  • Wyślij dokument do BWM jako skan (pdf) – nie wysyłaj zdjęć dokumentów.

2. Przedłużenie pobytu

  • Łączny czas trwania praktyk nie może być dłuższy niż 12 miesięcy, przy czym stypendium jest przyznawane na pierwsze 2 miesiące pobytu.
  • Odpowiednio wcześnie skontaktuj się z koordynatorem uczelnianym Erasmus+ z informacją o chęci przedłużenia pobytu.
  • Sporządź Learning Agreement for Traineeships na nowy okres praktyki i zdobądź podpisy przedstawiciela instytucji przyjmującej.

3. Potrzebne dokumenty

  • Upewnij się, że masz wszystkie niezbędne podpisy w dokumencie Learning Agreement for Traineeships.
  • Uzyskaj zaświadczenie od instytucji przyjmującej o zrealizowaniu założeń programowych wraz z oceną praktyk wystawioną przez opiekuna praktyk w instytucji przyjmującej.
  • Uzyskaj zaświadczenie potwierdzające dokładne daty rozpoczęcia i zakończenia praktyk (dzień/miesiąc/rok); jeżeli taka informacja jest zawarta w zaświadczeniu o zrealizowaniu praktyk, nie musisz dostarczać tego dokumentu.
PO POWROCIE

1. Rozliczenie się z pobytu

W terminie 15 dni od daty zakończenia pobytu na praktykach zgłoś się do Koordynatora Uczelnianego z następującymi dokumentami:

2. Ankieta Stypendysty Erasmus+

  • Pod koniec pobytu na stypendium otrzymasz na swój adres email wiadomość, w której podany zostanie link do formularza raportu, który powinien być złożony w ciągu jednego tygodnia od otrzymania „Wezwania do wypełnienia raportu z wyjazdu”. Pamiętaj, aby po wysłaniu ankiety, wybrać opcję „Zapisz ankietę”, a następnie wysłać nam ją w mailu na adres erasmus@upjp2.edu.pl.
  • Po spełnieniu formalności otrzymasz drugą ratę dofinansowania.

Lista koordynatorów wydziałowych TUTAJ.

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

This website uses cookies. We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.

Zapisano