Przed wyjazdem

INFORMACJE DOTYCZĄCE WYJAZDÓW NA CZĘŚĆ STUDIÓW W ROKU AKADEMICKIM 2016/17


INFORMATION ABOUT ERASMUS+ MOBILITY FOR STUDIES IN THE ACADEMIC YEAR 2016/17 
(English version - click here)

Program Erasmus+: Szkolnictwo wyższe (Mobilność edukacyjna: KA1-HE) umożliwia studentom UPJPII wyjazd na część studiów za granicę. Studia odbywane w uczelni partnerskiej są traktowane jako integralna część studiów w uczelni macierzystej.

Zgłoszenia na wyjazdy na część studiów w r.a. 2016/2017 przyjmujemy do 30 STYCZNIA 2017 r. (komplet dokumentów). Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się początkiem kwietnia 2017, dokładny termin będzie podany w terminie późniejszym.

 

W ramach Programu Erasmus+ studenci UPJPII mają możliwość wyjazdu na studia do zagranicznej uczelni partnerskiej lub na praktyki zagraniczne do różnego rodzaju instytucji, przedsiębiorstw, placówek naukowo-badawczych, organizacji non-profit i innych na okres od 2 do 12 miesięcy w przypadku praktyk i od 3 do 12 miesięcy w przypadku studiów na każdym z trzech poziomów studiów (studia licencjackie, magisterskie oraz doktoranckie). Oznacza to, że każdy student może ubiegać się o wyjazd kilkakrotnie w trakcie całego okresu studiowania. Należy jednak pamiętać, że do całkowitej liczby miesięcy zostaną wliczone wcześniejsze wyjazdy z programu Erasmus „Uczenie się przez całe życie”.

Przed wyjazdem:

  • na studia ustalane jest szczegółowe porozumienie o programie zajęć, które gwarantuje zaliczenie okresu studiów spędzonego za granicą przez uczelnię macierzystą;

  • na praktyki ustalane jest porozumienie o programie praktyki, określające program i przebieg praktyki, które będzie podstawą uznania i zaliczenia praktyki przez macierzysty wydział.

Zgłoszenia należy przesłać drogą elektroniczną na adres erasmus@upjp2.edu.pl a następnie złożyć w CNBiWM (pokój 207).

Tylko aplikacje kompletne złożone będą rozpatrywane!

Wymagane dokumenty na wyjazd w r.a 2016/2017

  1. formularz zgłoszeniowy

  2. zaświadczenie o średniej ze wszytskich ukończonych semestrów na UPJPII, min 4.0

  3. dodatkowa aktywność studenta na UPJPII 

  4. deklaracja językowa (poziom znajomości języka, min B1/B2)

  5. zdjęcie legitymacja, wymiar 3,5x4,5

  6. CV w języku polskim lub angielskim

  7. opinia wykładowcy, opiekuna studentów

  8. motywacje studenta UPJPII

Bezpośrednio po zakończeniu rekrutacji Uczelniany Koordynator Programu Erasmus+ powiadamia uczelnie partnerskie o studentach nominowanych do odbywania w nich części studiów przesyłając podstawowe dane osobowe zakwalifikowanych osób. Uczelnie partnerskie przesyłają nominowanym studentom informacje o wymaganej procedurze aplikacyjnej. Jeśli nie dotrą one do kandydata na wyjazd, powinien on samodzielnie znaleźć informacje podane na stronie internetowej uczelni (trzeba szukać w zakładce: Erasmus+ Incomings Students). Kolejnym krokiem jest wysłanie przez kandydata kompletu wymaganych dokumentów (najczęściej będzie to: Transcript of Records czyli wykaz dotychczasowych zaliczeń z uczelni macierzystej - do uzyskania w sekretariacie/dziekanacie swojego kierunku; Learning Agreement for Studies;zaświadczenie o posiadaniu ubezpieczenia zdrowotnego czyli kopię karty EKUZ. Przy wyrabianiu karty EKUZ potrzebne jest zaświadczenie z uczelni, które można odebrać u Uczelnianego Koordunatora Programu Erasmus+. Jeśli kandydat ubiega się o miejsce w akademiku, przesyła również uczelni przyjmującej odpowiedni formularz zgłoszeniowy). Kiedy uczelnia zagraniczna otrzyma dokumenty kandydata, przesyła mu Letter of Acceptance, czyli potwierdzenie przyjęcia na część studiów w ramach programu Erasmus+. Jeśli uczelnia przyjmująca nie zapewnia miejsca w akademiku, student samodzielnie szuka zakwaterowania (zobacz np: Giełda Informacji Studenta Erasmusa).


Około 2 tygodnie przed wyjazdem należy zgłosić się do Uczelnianego Koordynatora Programu Erasmus+ w celu podpisania umowy finansowej na wyjazd - należy wtedy dostarczyć następujące dokumenty: potwierdzenie z wydziału macierzystego o zamknięciu semestru bezpośrednio poprzedzającego wyjazd na stypendium,Oświadczenie o dodatkowych kosztach; ksero dowodu; ksero EKUZ; kopia Letter of Acceptance; kopia Learning Agreement for Studies (część before the mobility) z podpisami koordynatorów uczelni macierzystej i przyjmującej; Formularz danych bankowych. Osoby wyjeżdżające na stypendium od 1 października 2014 będą również zobowiązane do wypełnienia testu językowego online (test zostanie udostępniony najprawdopodobniej w drugiej połowie września b.r.).

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Informacje o cookies ....

Saved